سرخط خبرها

مروری بر زندگی کوتاه، اما پربرکت حجت الاسلام محمدخرسند، در سالروز شهادتش | واندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند

  • کد خبر: ۱۶۶۶۷۵
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
مروری بر زندگی کوتاه، اما پربرکت حجت الاسلام محمدخرسند، در سالروز شهادتش | واندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند
شهید خرسند در تمام سال‌هایی که به امامت نماز جمعه کازرون ایستاده بود، تلاش کرد تا با برگزاری نشست‌های مشترک میان جریان‌های سیاسی و فکری و فرهنگی مختلف، با چاشنی سعه صدر و نقدپذیری، مرجعی امن برای دریافت مطالبات مردمی باشد.

شهرآرانیوز؛ شانزده ساله بود که سودای شهادت و دفاع از مکتب اسلام او را به جبهه‌های جنگ کشاند و در لشکر فجر فارس مشغول به دفاع از وطن شد. هنوز مدرسه می‌رفت و دوسال مانده به پایان دوره متوسطه، راه جبهه تا خانه را به طور متناوب آن قدر رفت و آمد تا از جنگ و ترکش هایش، پس از سه بار مصدومیت، با جراحات عمیقی به یادگار از صحنه‌های نبرد، جانباز به خانه برگشت و با این حال هرگز از تحصیل فارغ نشد. سال ۶۴ با اخذ مدرک دیپلم به سوی علاقه قلبی اش رفت و با ورود به حوزه علمیه کازرون، سطوح مقدماتی را پشت سرگذاشت. پس از آن راهی قم شد و در آنجا برای فراگیری دروس خارج، از محضر استادانی، چون آیت ا... فاضل لنکرانی و آیت ا... مکارم شیرازی بهره برد.

پس از هشت سال اقامت در قم به زادگاه خود برگشت و در اوایل دهه ۷۰، با راه اندازی مــرکــــز دارالقرآن کازرون و مدیریت آن، در جذب و پرورش جوانان شهرستان و معرفی چهره‌های درخشانی به

جـامعه قرآنی کشور گامی مؤثر برداشت. او در این سال‌ها هم زمان با فعالیت‌های فرهنگی در شهر‌ها و روستا‌های اطراف کازرون و برگزاری برنامه‌های قرآنی، مسئولیت ستاد اقامه نماز کازرون را نیز برعهده داشت تا اینکه از شهریور سال ۱۳۸۶ با استعفای امام جمعه وقت به علت کسالت و بیماری، در محراب امامت جمعه کازرون ایستاد و در این جایگاه با اخذ شیوه‌ای متعادل به جذب حداکثری اقشار مختلف و دفع حداقلی سلایق سیاسی گوناگون همت گمارد.

شهید خرسند در تمام سال‌هایی که به امامت نماز جمعه کازرون ایستاده بود، تلاش کرد تا با برگزاری نشست‌های مشترک میان جریان‌های سیاسی و فکری و فرهنگی مختلف، با چاشنی سعه صدر و نقدپذیری، مرجعی امن برای دریافت مطالبات مردمی باشد. ریاست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کازرون نیز در دورانی که مدیریت شهید خرسند را به خود دید، میزبان رونقی چشمگیر در زمینه‌های فرهنگی و دینی بود که برگزاری کنگره‌ها و یادمان‌های شخصیت‌های بزرگی همچون سلمان فارسی، بهجت العلما و شیخ دوانی و... نیز از خروجی‌های همین دوره بود.

اما آرزوی دیرینه حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند که سال‌ها در میان خاک گرم و خون آلود جنوب در نبرد با رژیم بعث عراق در جست وجویش بود، سرانجام در سحرگاه هشتم خرداد سال ۱۳۹۸ هنگام بازگشت از مراسم احیای شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان در مقابل منزلش محقق شد و در شرایطی که به قول رهبر معظم انقلاب «پس از ساعاتی توسل و تضرع به لقاء الله پیوست»، پاداش بزرگ الهی اش را پس از عمری تلاش و خدمت صادقانه دریافت کرد و با تیغ جهل جوان چهل ساله‌ای به دیدار معبود شتافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->